zaterdag 20 juni 2009

Meneer de Bie en bijzondere ontmoetingen!

Dit is een verhaaltje over meneer de Bie!
Meneer de Bie kwam een aantal jaren terug regelmatig bij mij in de winkel! Een opvallende persoonlijkheid! Soms vrolijk en soms humeurig, maar gewoon een klant die je niet vergeet!
Zo'n 5 jaar terug kwam hij voor het laatst bij mij in de winkel. Een broek bracht hij om te stomen omdat hij met zijn visje had staan knoeien en zijn dochter vond dat hij er netjes bij moest lopen. Mijn vraag natuurlijk waarom zijn dochter vond dat hij er netjes bij moest lopen. Zijn antwoord was (ik weet het niet meer precies) maar dat hij niet lang meer op deze wereld zou zijn. Ik heb hem toen verteld dat ik het niet wilde weten, omdat er in mijn familie zoveel zieke/overleden personen waren.
Deze gereinigde broek heeft tijden nog bij ons in de winkel gehangen en is tzt naar de stomerij terug gegaan.
Ca 1,5 jaar later kwam voor mij nog steeds mevrouw de Bie, bij mij in de winkel om iets te brengen voor de stomerij. Heel voorzichtig heb ik toen gevraagd naar meneer de Bie.....
Tja hij is er intussen allang niet meer, al bijna 5 jaar niet meer...
Maar ik heb een bijzondere band opgebouwd met Carla Bison.
Ook al zie haar maar af en toe, het is altijd bijzonder in mijn beleving!
Nog steeds krijg ik kippevel als zij bij mij in de winkel komt, heel apart en opmerkelijk! De één na laatste keer bracht ze mij zelfs een bloemetje! Met tranen in de ogen (ik ook) ! Heel lief!
Vandaag was Carla wederom bij mij in de winkel, ik heb haar verteld over mijn winkeltje en zij aan mij over haar wandelingen in Leeuwarden!
Neems eens een kijkje bij haar , "bijzondere ontmoetingen" en als je in de buurt bent van Leeuwarden boek een wandeling via haar, anders dan anders via het vvv en bewonder de stad en zijn ambachten!

En ook nu.... staan de haren rechtop op mijn armen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten